Felanmälan

  1. Akut felanmälan till 042-199590:
    Om det berör vatten eller el, ring direkt till HSB för att få hjälp. Skicka sedan i efterhand mail så snart som möjligt till styrelsen om ärendet enligt punkt 2, och ange då ”redan anmält till HSB”. 

    Från och med den 1 juli 2012 tas alla joursamtal emot av Security Assistance vilka därefter vidarebefordrar samtalen till Bravida.

  2. Ej akut felanmälan:
    1. Skicka mail till styrelsen@ramlosagarden.se med rubriken ”Felanmälan, KGXX, felbeskrivning”
    2. Ange kontaktuppgifter, mail, telefon, adress och lägenhetsnr.
    3. Bifoga om möjligt foto på felet
    4. Beskriv felet
    5. Beskriv om möjligt vad som ni anser ni vill få hjälp med.
  3. Styrelsen kommer inom 48 timmar skicka ärendet vidare till HSB alt annan leverantör och återkoppla om att så är gjort.

Om du vill anmäla att du har för låg värme, läs gärna igenom vår sida om värmesystemet, där finns också en lista med saker man kan kontrollera på egen hand innan man felanmäler. Läs mer här >>

Lista med lägenhetsnummer kan ni hitta här >>

Uppdaterat 2019-11-06 med info om lägenhetsnr av Patrik Öhrn.